کنترل و پایش آماری شاخص های عملکرد زمان و هزینه پروژه ها: مطالعه

کنترل و پایش آماری شاخص های عملکرد زمان و هزینه پروژه ها: مطالعه موردی در پروژه های عمرانی

خلاصه مقاله:

سیستم مدیریت ارزش کسب شده متدولوژی ارزشمندی در تحلیل و کنترل عملکرد پروژه است. مدیریت ارزش کسب شده با یکپارچگی سازی سه بعد مدیریت زمان پروژه - مدیریت هزینه پروژه و مدیریت محدود پروژه امکان اندازه گیری دقیق میزان پیشرفت پروژه و اتخاذ تصمیمات به موقع برای انجام اقدامات اصلاحی را فراهم می آورد. سیستم مدیریت ارزش کسب شده مدیران پروژه را قادر می سازد بتوانند میزان مغایرت های زمانی و هزینه ای پروژه را از طریق محاسبه شاخص های عملکرد زمان و هزینه پروژه تشخیص دهنده و همچنین بتوانند هزینه نهایی و زمان اتمام پروژه را پیش بینی کنند. تاکنون روش های متعددی به منظور کنترل و پایش عملکرد زمانی و هزینه ای فعالیت های پروژه ارائه شده است. در این مقاله در راستای ارتقای عملکرد تکنیک مدیریت ارزش کسب شده از نمودارهای کنترل کیفیت آماری به منظور کنترل و پایش آماری عملکرد زمانی و هزینه ای فعالیت های پروژه استفاده می شود. نتایج به نمودارهای روند که در حال حاضر به عنوان رویکرد مرسومی مطرح می باشند - مقایسه شده است.

کلمات کلیدی: تکنیک ارزش کسب شده - نمودارهای کنترل کیفیت آماری - کنترل و پایش شاخص های ارزش کسب شده

نویسندگان: (علی اکبر اکبری): دانشکده مهندسی صنایع - دانشگاه آزاد اسلامی - واحد تهران جنوب - (امیر صالحی پور): دانشکده فنی و مهندسی - دانشگاه تربیت مدرس

pdf دانلود متن کامل مقاله (این مقاله 13 صفحه pdf با حجم 556.14 کیلوبایت (KB) و مربوط به سومین همایش ملی مهندسی صنایع و سیستم سال 1391 می باشد.)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد