جزوه آمار مهندسی مربوط به دانشگاه علم و صنعت

جزوه ی آمار و احتمالات مهندسی مربوط به دانشگاه علم و صنعت بسیار کامل و تایپ شده که شامل مثال های زیادی می باشد و می توان گفت جزو کامل ترین جزوات موجود در اینترنت است . جزوه موجود شامل 174 صفحه است و شامل سرفصل های زیر است :

 

فصل اول:‌ آمار توصیفی

  • مقدمه
  • تعاریف اولیه
  • فراوانی
  • فراوانی نسبی
  • فروانی تجمعی نسبی
  • جدول آماری
  • جدول فراوانی برای داده‌های گسسته
  • جدول فراوانی برای داده‌های پیوسته
  • نمودارهای آماری
  • نمودار‌های آماری برای داده‌های گسسته
  • نمودارهای میله‌ای
  • نمودارهای دایره‌ای
  • نمودار‌های آماری برای داده‌های پیوسته
  • هیستوگرام (نمودار ستونی)
  • چند برابر فراوانی
  • منحنی فراوانی
  • پارامتر‌های مرکزی و پراکندگی
  • پارامتر‌های مرکزی
  • میانگین
  • میانه
  • مد یا نما
  • چولگی توزیع فروانی
  • مقدار عدم تقارن یا ضریب چولگی
  • ضریب کشیدگی

ادامه‌ی فصل اول

  • پارامترهای پراکندگی
  • دامنه‌ی داده‌ها
  • میانگین انحرافات
  • واریانس و انحراف استاندارد
  • ضریب تغییرات
  • تغییر مقیاس و مبدا
  • تغییر مقیاس
  • استاندارد سازی
  • تغییر مبدا
  • استاندارد سازی
  • مسائل فصل اول

فصل دوم:‌ آنالیز ترکیبی و احتمال  

 

بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب ...

جزوه شبیه سازی

جزوه شبیه سازی

انسان برای رفع نیازهای خویش سیستم های جزوه شبیه سازی مهندسی صنایع بتسامتنوعی اعم از تولیدی و خدماتی را بوجود آورده است. این سیستم ها در طول زمان رشد و توسعه یافته اند و به نوبه خود مسائل و مشکلات مختلفی را هم ایجاد نموده اند. از طرف دیگر پیچیدگی های این سیستم ها فرآیند تصمیم گیری، هدایت و کنترل را برای افراد مسئول بسیار حساس و مشکل ساخته است. لذا برای حل مسائل و مشکلات و در نهاِت کمک به مسئولان به منظور شناخت و بهبود عملکرد و تصمیم گیری در مورد سیستم ها، روش ها و تکنیک های متفاوتی بوجود آمده اند. یکی از روشهایی که برای شناخت وضع موجود و بهبود عملکرد سیستم ها بوجود آمده، شبیه سازی است. که یکی از پرقدرت ترین و مفیدترین ابزارهای تحلیل عملکرد فرآیندهای پیچیده سیستم ها است. هر مهندس یا مدیری که بخواهد اطلاعاتش را کامل کند باید با این روش آشنا باشد.

موارد مورد بحث:

سیستم ها، مدلها، تعریف شبیه سازی، چه موقع از شبیه سازی استفاده کنیم؟ ، انواع شبیه سازی، فرآیند شبیه سازی، زبانهای شبیه سازی، مثالهایی از شبیه سازی، شبیه سازی زمان خرابیهای ماشین، کاربردهای شبیه سازی، مزایا و معایب

 دانلود کامل جزوه ...  (این جزوه 32 صفحه PDF شده و با حجم 324 KB می باشد.)

بهینه سازی منابع عملیات بوسیله ی مدلهای شبیه سازی پیشامد مجزا

بهینه سازی منابع عملیات بوسیله ی مدلهای شبیه سازی پیشامد مجزا

چکیده:

سطح منابع مورد نیاز برای عملیات و پشتیبانی از وسایل نقلیهشبیه سازی بتسا متحرک که قابل استفاده مجدد هستند، اساسا از طریق مدلهای شبیه سازی پیشامد مجزا تعریف می شوند.

مینیمم کردن ایم منابع یک مسئله بهینه سازی را تشکیل می دهند که شامل متغیر های مجزا و شبیه سازی شده هستند. در واقع دیدگاه های مرسوم برای حل کردن چنین مسائل بهینه سازی شامل متغیر های تصمیم، با ارزش صحیح، شامل جستجوی الگویی و روشهای آماری هستند. در هرحال در یک محیط شبیه سازی که به وسیله ی دوره ی جستجوی اندازه گیریهای اتفاقی و توپولوژی ناشناخته مشخص شده اند، این دیدگاه های بهینه سازی اغلب ناکافی هستند.

در این متن ما توانایی الگوریتم ژنتیک در قلمرو شبیه سازی را به نمایش می گذاریم. الگوریتم ژنتیک به طور موفق عملیات را مینیمم کرده و فعالیت ها را برای یک وسیله ی نقلیه هوایی از طریق مدل شبیه سازی پیشامد مجزا حمایت می کند.

برای دریافت متن ترجمه مقاله فوق می توانید آن را در فرم درخواست مطرح فرمایید.

Optimization of Operations Resources via Discrete Event Simulation Modeling

بهینه سازی- شبیه سازی برای یک بخش درمانی اورژانس در کویت

pdf بهینه سازی- شبیه سازی برای یک بخش درمانی اورژانس در کویت

Simulation optimization for an emergency department healthcare unit in Kuwait

این مقاله شبیه سازی را با بهینه سازی ،یکپارچه نموده تا بدین وسیله یک ابزار پشتیبانی تصمیم برای عملیات یک بخش اورژانس در یک بیمارستان دولتی در کویت طراحی کند. این بیمارستان مجموعه ای از خدمات را به بیماران مختلف ارائه می کند. در این مقاله یک روش مبتنی بر شبیه سازی سیستم در کنار بهینه سازی برای تعیین تعداد بهینه پزشکان، کارشناسان آزمایشگاه و پرستاران ،به منظور حداکثر نمودن خروجی بیماران و کاهش زمان انتظار بیمار در سیستم ،بدلیل محدودیت های بودجه ارائه می شود. هدف اصلی این ابزار پشتیبانی تصمیم، ارزیابی تاثیر سطوح دسترسی به افراد بر کارایی خدمات است. نتایج آزمایشی نشان می دهد که با استفاده از منابع کنونی بیمارستان، مدل بهینه سازی شبیه سازی سبب تخصیص بهینه افراد شده که موجب 28% افزایش در خروجی بیماران و بطور متوسط 40% کاهش در زمان انتظار مشتریان می گردد.

Keywords: Health services, Stochastic optimization, Simulation, Decision support system

برای دریافت متن ترجمه مقاله فوق می توانید آن را در فرم درخواست مطرح فرمایید. (این مقاله 7 صفحه pdf و مربوط به سال 2007 می باشد)

رعایت ایمنی و پیشگیری حوادث در واحدهای صنعتی

رعایت ایمنی و پیشگیری حوادث در واحدهای صنعتی

خلاصه:

حادثه، اتفاقی است پیش بینی نشده و غیرمنتظره که در حین انجام وظیفه، طی اوقات کار برای کارگری که در کارگاه، سازمان یا موسسه مشغول انجام کار است، اتفاق افتاده باعث ضایعات مادی و انسانی می شود و کارگر آسیب دیده مجبور به ترک محیط کار جهت استراحت و معالجه می گردد. حوادث معمولا بعلت اعمال ناامن کارگر و یا شرایط ناایمن محیط کار بوقوع می پیوندد. اعمال ناایمن محیط کار مربوط به رفتار سازمانی ناصحیح کارگر بوده مانند (حواس پرتی، بی احتیاطی، عدم رعایت عمدی دستورها و....).

 شرایط ناایمن محیط کار نقائصی است که در محیط کاری و جود داشته و ارتباطی به رفتار کارگر ندارد مانند (طراحی ناصحیح محیط کار، ناایمن بودن ماشین آلات، فقدان وسائل حفاظتی و ...). اقدامات پیشگیری حوادث در محیط کار معمولا در مرحله نخست شامل اقداماتی است که دولت با وضع قوانین و مقررات انجام میدهد مانند (اقدامات وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان تامین اجتماعی در زمینه بررسی آمار حوادث، آموزش بهداشت شغلی و حفاظت صنعتی، تهیه و توزیع پوسترهای ایمنی و ...).

چهارمین کنفراس بین المللی مهندسی صنایع

کلمات کلیدی: حادثه، اعمال ناایمن، شرایط ناایمن محیط، ایمنی

نویسندگان: مهندس بهزاد فروزانفر، مهندس علیرضا عصاریان، مهندس پروین شفیعی مقدم، دکتر مهدی محمدی

 pdf دانلود متن کامل مقاله . . . (این مقاله18 صفحه PDF فارسی وحجم 171کیلو بایت (KB) می باشد.)

فلسفه نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر

فلسفه نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر

چکیده:

امروزه در دنیا شرکت های تولیدی قبل از هر چیز تلاش می کنند در صحنه رقابت باقی بمانند و به این ترتیب سعی می کنند از سیستم های بهره ور در راستای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. بحث نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر بحث جدیدی نیست و در اکثر شرکت های مطرح بصورت یک امر واجب هر واحد تولیدی در نظر گرفته می شود ولی متاسفانه در ایران این مباحث هنوز جدید وبکر باقی مانده است، هرچند که بعضی از شرکت های تلاش هایی در جهت رسیدن به اهداف TPM داشته اند، ولی بعلت عدم اشراف کامل بر فلسفه TPM، آموزش و توجه به نقش موثر نیروی انسانی به نتایج قابل قبولی نرسیده اند. مطالب زیادی درمورد TPM به رشته تحریر درآمده و معمولا درمقالات تکرار شده ، لذا بنده در این مقاله علاوه بر ذکر خلاصه ای از نوشته ها سعی کرده ام با رویکرد جدیدی ، موضوع TPM را مورد بررسی قرار دهم ، لذا با توجه به مطالعات و تجربه بیش از یک دهه در موضوع TPM امیدوارم بتوان قسمتی از تجربیاتم را به زبان ساده بیان کنم.

نویسنده:  محمد ابراهیمی مقدم ، مسئول واحد نت پیشرنگ 1 شرکت ایران خودرو

دانلود متن کامل مقاله ... (این مقاله 22 صفحه PDF فارسی و حجم 1.80 مگابایت و مربوط به ششمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات سال 89 می باشد.)

بهینه سازی سیاست نگهداری با استفاده از مدل خطرنسبی

بهینه سازی سیاست نگهداری با استفاده از مدل خطرنسبی

چکیده:

ارزیابی درجه اطمینان سیستم به ساختار آن و به همان اندازه به ارزیابی درجه اطمینان آن بستگی دارد. مورد دوم عملکرد ترکیبات سن طی حیات عملکرد سیستم است. افزایش سن اجزا شدیدا تحت تاثیر فعالیت های نگهداری که در آن سیستم انجام شده اند، قرار می گیرند. در این کار، دو مقوله از فعالیت های نگهداری را در نظر می گیریم: نگهداری و تعمیرات اصلاحی (CM) و نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM). اعمال نگهداری با توانایی شان برای کاهش این دوره مشخص شده اند. PM متشکل است از اعمالی که در اجزای تشکیل دهنده در حالی که عمل می کنند، به کار برده می شوند، در حالیکه CM زمانی اتفاق می افتد که اجزا از هم جدا می شوند (خاموش می شوند).

در این مقاله، روش جدیدی برای یکسان سازی تاثیر CM در حالیکه برای PM برنامه ریزی می شود، گسترش می دهیم. عملکرد خطرنسبی بعنوان ابزار مدل سازی برای این منظور استفاده می شد. هنگامی که بین سیاست هایی که تاثیر CM را در نظر گرفته بودند و آن هایی که در نظر نگرفته بودند، مقایسه ایی انجام شد، نتایج جالبی بدست آمد.

واژه های کلیدی: سیاست های نت پیشگیرانه، نت اصلاحی، مدل خطرنسبی

pdf دانلود متن کامل مقاله . . . (این مقاله12 صفحه PDF فارسی وحجم 486 کیلو بایت (KB) می باشد.)

استفاده از الگوریتم بهینه سازی کلونی زنبور عسل

استفاده از الگوریتم بهینه سازی کلونی زنبور عسل برای اولویت بندی نمونه تستهادر یک مجموعه تست رگرسیون بر پایه ماکسیمم پوشش خطا

A Bee Colony Optimization Algorithm for Fault Coverage Based Regression Test Suite Prioritization

چکیده:

به فرایند شناسایی یک نرم افزار اصلاح شده در فاز نگهداری آن تست رگرسیون گفته می شود. اندازه تست رگرسیون و فرایند انتخاب آن از پیچیدگی خاصی به علت زمان بر بودن آن و محدودیت بودجه برای تست کنندگان این روش برخوردار است. در این مقاله تحقیقاتی، از الگوریتم بهینه سازی کلونی زنبورعسل (BCO) برای اولویت بندی نمونه تستها در یک مجموعه تست رگرسیون بر پایه پوشش کامل خطاها استفاده میشود. در کلونی زنبور عسل دو نوع زنبور عسل کارگر وجود دارد، زنبور عسل دیده بان و زنبور عسل شکارچی که مسئولیت آنها گسترش و بقای کلونی است. الگوریتم کلونی زنبور عسل که برای پوشش خطاها در تست رگرسیون گسترش یافته است بر پایه رفتار این دو نوع زنبور شکل گرفته است. با استفاده از دو مثال که نتایج آنها با راه حل ایده آل مقایسه شده است توانسته ایم تا الگوریتم کلونی زنبور عسل را در جهت پیدا سازی حداکثر میزان خطاها در هر تست در حداقل ترین زمان اجرایی ممکن فرموله بندی کنیم. میانگین درصد عیب یابی و کشف خطا (APFD) و نمودارهای آن برای نشان دادن میزان سودمندی و موثر بودن الگوریتم پیشنهاد شده در انتها مورد بررسی قرار گرفته است.

Keywords: Bee Colony Optimization, Regression Testing.

(International Journal of Advanced Science and Technology 2011)

برای دریافت متن ترجمه مقاله فوق می توانید آن را در فرم درخواست مطرح فرمایید.(این مقاله 14 صفحه pdf و مربوط به سال 2011 می باشد.)

بررسی روش های تحلیل تاخیر در پروژه ها

بررسی روش هایروشهای تحلیل تاخیر پروژه ها تحلیل تاخیر در پروژه ها 

 

 

چکیده

به طور کلی اکثر پروژه ها با تاخیر روبرو می شوند. این تاخیرات می تواند موجب ایجاد هزینه های اضافی و خسارتی برای ذینفعان پروژه شود که خود می تواند موجب بروز ادعاهایی از سوی گروههای درگیر در پروژه شود. بنابراین لازم است مکانیزم های دقیق و روشنی برای تجزیه و تحلیل تاخیر وجود داشته باشد تا بر اساس آن میزان تاخیر تاثیر آن بر بخشهای مختلف و کل پروژه را مشخص کند و نیز عوامل و علل بروز و تاخیر را اشکار سازد. از این رو در این مقاله چهار روش از روشهای مختلف تحلیل تاخیر شامل روش مقایسه زمان بندی برنامه تاخیر ای با زمانبندی واقعی، روش افزایش به زمان بندی برنامه ای روش کاهش از زمان بندی واقعی و روش اثر زمانی مورد بررسی قرارگرفته و نکات کلیدی و اساسی برای اجرای موفقیت امیز هریک از انها ارائه شده است.

کلمات کلیدی:  تحلیل تاخیر، مدیریت ادعا، مدیریت پروژه

نویسنده: مرتضی مرادی ، دانشگاه صنعتی ارومیه ، گروه مهندسی صنایع

pdf دانلود متن کامل مقاله . . . (این مقاله 13 صفحه Pdf و با حجم 1.06 مگابایت (MB) و مربوط به ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه می باشد.)

ارائه روشی کاربردی جهت پیاده سازی روش مدیریت ارزش کسب شده EVMS

ارائه روشی کاربردی جهت پیاده سازی روش مدیریت ارزش کسب شده EVMS

خلاصه مقاله:

از مهمترین و پرکاربرد ترین روشهای اندازه گیری عملکرد و پیشرفت پروژه، متد EVM یا روش مدیریت ارزش کسب شده است. هدف اصلی این تحقیق ارائه روشی کاربردی جهت پیاده سازی مدیریت ارزش کسب شده در پروژه های عمرانی می باشد. مدیریت ارزش کسب شده یکی از موثرترین روشهای مدیریت پروژه برای پروژه هایی که توسط پیمانکاران صورت می گیرد می باشد و از آنجا که اکثر پیمانکاران به قیمت های موجود در در فهرست بهاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی توجه خاص دارند لذا در این مقاله که حاصل یک پایان نامه است سعی شده که از این مقادیر در امر کنترل پروژه و به تبع آن در محاسبات روش ارزش کسب شده استفاده شود که با استفاده از این عمل به کاربردی تر شدن روش ارزش کسب شده افزوده شده است. گرچه در مباحث تئوری آمده است که روش ارزش کسب شده یکی از بهترین روشها برای ارزیابی عملکرد پروژه است اما در تعداد و محاسبه پارامترهای این روش پیچیدگی هایی وجود دارد لذا در این مقاله سعی شده است که این روش به ساده ترین شکل ممکن پیاده شود. مطالعه موردی که برای این تحقیق و پیاده سازی روش مورد استفاده قرار گرفته شده در حیطه پروژه های عمرانی و مربوط به پروژه ساخت یک مجتمع مسکونی می باشد.

کلمات کلیدی: مدیریت ارزش کسب شده، فهرست بهاء، ارزیابی عملکرد

نویسندگان: سعید کهریزی - کارشناس ارشد مهندسی صنایع دانشگاه امام حسین (ع)، علیرضا میرمحمدصادقی - استاد یار دانشگاه امام حسین (ع) دانشکده مهندسی صنایع، محمد قربانی سالانقوچ - کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه امام حسین (ع)

pdf دانلود متن کامل مقاله (این مقاله 11 صفحه pdf با حجم 2.27 مگابایت (MB) و مربوط به چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه می باشد.)

کاربرد مدلسازی آماری جهت تخمین هزینه های باقیمانده تا تکمیل

کاربرد مدلسازی آماری جهت تخمین هزینه های باقیمانده تا تکمیل پروژه: توسعه ای بر رویکرد ارزش کسب شده

خلاصه مقاله:

روش ارزش کسب شده رویکردی جهت یکپارچه سازی مدیریت زمان و هزینه در چارچوب مدیریت محدوده پروژه است که در پروژه ها جهت اندازه گیری شاخصهای عملکردی زمان و هزینه بکار می رود. همچنین از کاربردهای دیگر این روش تخمین هزینه های باقیمانده تا تکمیل طرح با استفاده از عملکرد گذشته است. در این راستا چند فرمول ریاضی توسط محققان مختلف توسعه داده شده است. اما همچنان بر روی استفاده از یک فرمول خاص برای تمام پروژه ها اتفاق نظر وجود ندارد. در این مقاله, از چند روش آماری (رگرسیون چند متغیره و سری زمانی با متغیر وقفه ای) جهت پیش بینی هزینه های باقیمانده تا تکمیل طرح استفاده شده است. جهت تعیین بهترین روش پیش بینی هزینه, با استفاده از داده های واقعی (منتشر شده در مقالات مرتبط) روشهای مذکور مورد مقایسه قرار گرفتند. نتایج نشان داد که عمدتا استفاده از متغیرهای وقفه ای با توجه به کمترین درصد خطا بهترین روش پیش بینی خواهد بود.

کلمات کلیدی:  ارزش کسب شده پروژه, هزینه تکمیل طرح, پیش بینی, رگرسیون, متغیر وقفه ای

نویسندگان: مرتضی باقرپور - گروه مهندسی صنایع- دانشگاه آزاد اسلامی- واحد شیراز، احمد ابراهیمی - کارشناس مهندسی صنایع، سیامک نوری - استادیار دانشکده مهندسی صنایع - دانشگاه علم و صنعت ایران

pdf دانلود متن کامل مقاله (این مقاله 11 صفحه pdf با حجم 1.41 مگابایت (MB) و مربوط به چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه می باشد.)

بررسی عوامل تاثیر گذار بر عملکرد و توانایی برنامه های زمان بندی

بررسی عوامل تاثیر گذار بر عملکرد و توانایی برنامه های زمان بندی و کنترل پروژه ی فعالیت های عمرانی و پیشنهاد متدلوژی تعیین توابع مادر

خلاصه مقاله:

امروزه تعریف و انجام پروژه های عمرانی در سطح کلان یکی از مهمترین فعالیت ها در سطوح مختلف به حساب می آید به همین منظور مدیریت جامع صحیح و علمی این پروژه ها می تواند درهزینه کرد زمان و پاسخگویی مناسب به تقاضا موثر واقع گردد دراین بین تهیه برنامه های زمان بندی و کنترل پروژه یکی از مهمترین بخشها در مدیریت فعالیت های محسوب می شود درصورتیکه این برنامه ها با دید مهندسی کافی و جامعیت کاربردی تهیه و بصورت کارآمد در فرایند ساخت استفاده شوند می توانند با بهره گیری درست از منابع نتایج مشخص و مورد انتظاری را با هزینه توافق شده قبلی در موعد درست خود تحویل دهند. دراین مقاله با بررسی برنامه های زمان بندی و کنترل پروژه نوشته شده برای ده فعالیت عمرانی که درزمان و مکانهای مختلفی اجرا شده اند عوامل موثر برکیفیت کارایی پیشبرد زمانی و هزینه اجرایی این برنامه ها برمبنای استاندارد PMBOK شناسایی و معرفی میگردند. در ادامه با بررسی این عوامل پارامترهای تاثیر گذار مشخص و نحوه اثر گذاری آنها تحت عنوان توابع مادر معرفی میگردند. در ادامه رفتار توابع در قیاس داده ها با رویکرد سوددهی و تاخیر مورد آزمون قرارگرفته و صحت آن سنجیده می شود.

کلمات کلیدی: برنامه زمان بندی و کنترل پروژه - کارایی - تاخیر و سود - عوامل و پارامترهای تاثیر گذار - تابع مادر PMP-PMBOK

نویسندگان: (فرزاد پیاده): دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش محیط زیست (رضا حافظ نظامی): دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران (احسان حافظ نظامی): مسئول دفتر فنی مرکزی و مدیر پروژه فعالیت های شرکت مروزیست

pdf دانلود متن کامل مقاله (این مقاله 8 صفحه pdf با حجم 504.37 کیلو بایت (KB) و مربوط به سومین همایش ملی عمران شهری می باشد.)