« 5 S » نظام ساماندهی محیط کار

امروزه نقش و اهمیت کیفیت و بهره وری ر کسی پوشیده نیست و در این میان دستیابی به کیفیت و افزایش بهره وری در سازمانها یکی از چالش های عمده مدیران سازمانها می باشد. انجام درست کار درست یا استفاده هوشمندانه از منابع یک امر بسیار جدی می باشد و از نان شب نیز واجب تر است و اگر بدانیم که کشور ما در میان 18 کشور آسیایی عضو سازمان بهره وری آسیایی، در رده هفدهم قرار دارد شاید کمی به خودمان بیاییم و بگوئیم چه بر سر خودمان آورده ایم و منبعد کمی در این موضوع تعمق بیشتری نمائیم.

براستی چطور میتوان بهره وری را در یک سازمان افزایش داد ، آیا واقعاً کاردشواری است؟ آیا نیاز به هزینه های گزاف می باشد؟  آیا نیاز به گرفتن مجوز از مقام بالاتر می باشد؟  آیا نیاز به فعالیت های سخت و دشوار است ؟ و

باید گفت هرگز چنین نیست. زیرا برای افزایش بهره وری در سازمانها روشهایی وجود دارد بنام روشهای بهبود بهره وری ، که بسیار ساده می باشد و با بکارگیری این فنون سازمانها میتوانند ضمن ایجاد سازمانی کیفی و  بهره ور ، در انجام صحیح و سریع فعالیتها بکوشند.

لازم به یادآوری است ، سازمانهایی که در مسیر استقرار یک سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO 9001:2000 یا سایر استانداردها گام بر میدارند باید بدانند که ایجاد نظام ساماندهی محیط کار و یا  نظام 5S  ، مقدمه و زیر بنای فعالیتهای بعدی میباشد و سازمانها باید این حداقل را در سازمان خود داشته باشند.

برای دریافت متن مقاله مورد نظر ، بر روی متن کلیک کنید. دانلود جزوه 5S . . .   (این جزوه 9 صفحه PDF شده و با حجم 139 KB می باشد.) 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد