پروژه تحقیقاتی کایزن

چکیده:

پیشرفتهای حیرت آور کشور ژاپن همگان را به اندیشه و تدبیر در زمینه فرهنگ کاری و سیستم های مدیریتی این مردم سخت کوش واداشته است. یکی از این سیستم ها یا تکنیک های منحصر بفرد و بسیار کارآمد ژاپنی ها، سیستم کایزن یا همان بهبود مستمر است. برنامه های بهسازی کیفیت در چارچوب فرایند موجود شرکت به کار پرداخته و می کوشند تا هدفهای خود را به یاری چیزی که ژاپنی ها کایزن می نامند و به بهبود مستمر فرایند اشاره دارد به دست آورند. هدف، انجام بهتر همان کاری است که تا کنون انجام می دهیم. بهسازی کیفیت به دنبال بهبود پیوسته فرایند عملکرد ظاهری است.

کلمات کلیدی: بهبود مستمر، چرخه (طراحی، اجرا، کنترل، عمل)، مدیریت کیفیت جامع، رویکرد سیستمی، رویکرد کارگاهی

فهرست مطالب:

مفهوم کایزن، چتر مفهومی کایزن، سه اقدام اساسی کایزن، تصورات اشتباه از کایزن، کایزن و نوآوری، مفاهیم اصولی کایزن، کایزن و مدیریت، اصول بنیادی کایزن، کارکرد حرفه ای، چرخه PDCA، رویکرد سیستمی و 25GENBA، عوامل موثر بر کارکرد حرفه ای موفق، آموزش، انگیزش، نظام پیشنهادات، 29SS، 5S، حلقه های کنترل کیفیـت، ارتباطات اثربخش (گمبا کایزن)، مفهوم گمبا، گمبا و مدیریت، مدیریت کیفیت در گمبا، ویژگی های برنامه های گمبا محور، فواید گمبا، قوانین طلایی گمبا، نکات مدیریت در گمبا، کاهش هزینه در گمبا، کیفیت در گمبا، مدیریت دیداری، مدیریت سه بعدی، مراحل اجرای کایزن عملی، سیستمهای اصلی کایزن، کایزن و مدیریت کیفیت فراگیر، سیستم تولید به هنگام، نگهداری و تعمیر فراگیر، نتایج و پیشنهادات، فلسفه اصلی بهبود مستمر، شرایط لازم برای موفقیت بهبود مستمر، منابعی که به تعریف طرح های بهبود مستمر می انجامد، درس هایی از کمپانیهای موفق، Case study

pdf دانلود متن کامل مقاله . . . (این مقاله61صفحه Pdf می باشد.)

نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا 1401/01/28 ساعت 07:10 ب.ظ

چرا نمیشه دانلود کارد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد