کاربرد مدلسازی آماری جهت تخمین هزینه های باقیمانده تا تکمیل

کاربرد مدلسازی آماری جهت تخمین هزینه های باقیمانده تا تکمیل پروژه: توسعه ای بر رویکرد ارزش کسب شده

خلاصه مقاله:

روش ارزش کسب شده رویکردی جهت یکپارچه سازی مدیریت زمان و هزینه در چارچوب مدیریت محدوده پروژه است که در پروژه ها جهت اندازه گیری شاخصهای عملکردی زمان و هزینه بکار می رود. همچنین از کاربردهای دیگر این روش تخمین هزینه های باقیمانده تا تکمیل طرح با استفاده از عملکرد گذشته است. در این راستا چند فرمول ریاضی توسط محققان مختلف توسعه داده شده است. اما همچنان بر روی استفاده از یک فرمول خاص برای تمام پروژه ها اتفاق نظر وجود ندارد. در این مقاله, از چند روش آماری (رگرسیون چند متغیره و سری زمانی با متغیر وقفه ای) جهت پیش بینی هزینه های باقیمانده تا تکمیل طرح استفاده شده است. جهت تعیین بهترین روش پیش بینی هزینه, با استفاده از داده های واقعی (منتشر شده در مقالات مرتبط) روشهای مذکور مورد مقایسه قرار گرفتند. نتایج نشان داد که عمدتا استفاده از متغیرهای وقفه ای با توجه به کمترین درصد خطا بهترین روش پیش بینی خواهد بود.

کلمات کلیدی:  ارزش کسب شده پروژه, هزینه تکمیل طرح, پیش بینی, رگرسیون, متغیر وقفه ای

نویسندگان: مرتضی باقرپور - گروه مهندسی صنایع- دانشگاه آزاد اسلامی- واحد شیراز، احمد ابراهیمی - کارشناس مهندسی صنایع، سیامک نوری - استادیار دانشکده مهندسی صنایع - دانشگاه علم و صنعت ایران

pdf دانلود متن کامل مقاله (این مقاله 11 صفحه pdf با حجم 1.41 مگابایت (MB) و مربوط به چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه می باشد.)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد